Omgaan met agressie

Agressie mag nooit lonend zijn voor een klant!

De training zorgt ervoor dat zowel de medewerkers als de organisatie hier de juiste handvatten voor krijgen  door o.a.:

  • aansluiten bij het agressie protocol
  • de bedrijfsgrenzen helder krijgen en/of aanscherpen
  • inzicht krijgen over de-escalatie
  • veiligheid voorop te stellen
  • zicht krijgen op wat agressie is en hoe er mee om te gaan
  • welke vormen van agressie er zijn
  • zekerheid te bieden in technisch handelen (denk o.a. aan tijd, ruimte, volume en afstand)

In de training is altijd aandacht voor de volgende indeling:

  • Telefoon gesprekken
  • Fysieke gesprekken op de werkvloer
  • Fysieke gesprekken op locatie (bijvoorbeeld huisbezoeken of buiten voor buitendiensten)

Afhankelijk van de functie wordt gekeken waar in de training de nadruk op moet liggen.

Duur:

Basistraining: 2 dagdelen

Herhalingstraining: 1 dagdeel

Interventietraining: 1 dagdeel

Opdrachtgevers

  • Zorgorganisaties
  • Gemeentes
  • Onderwijs
  • Commerciële bedrijven
  • Semi overheid
  • Recreatie en horeca
232

Project afgerond

9192

Aantal cursisten

Ervaringen van Janneke

  • Onderwijs: 1977- 1989
  • Acteur: 10 jaar
  • Regie: 20 jaar
  • Ondernemer: 1999 tot heden

Ervaringen van cursisten

  • Praktisch en doortastend
  • Laagdrempelige aanpak zorgt voor zelfreflectie met humor
  • Plezierig en enthousiast met lef
  • Jawis zorgt voor gretige leersfeer
  • Lekker Fries, geeft vertrouwde sfeer
  • “Het kan niet fout want ik leer”
  • Tijdens het rollenspel vergeet men dat het een spel was: ”Ik werd er in getrokken”

Ervaringen van opdrachtgevers

  • Altijd opbouwend
  • Korte lijnen, snelle terugkoppeling
  • Afwisselende leuke trainingen
  • Medewerkers voelen zich veilig, mogen zichzelf zijn
  • Medewerkers zijn enthousiast geworden en gaan het uitproberen
  • De medewerkers hadden geen of weinig drempels voor het rollenspel
  • Jawis is goed op de hoogte van het type klanten en de problematiek die wij tegenkomen