Training tijdig grenzen stellen in gesprekken met interne en externe contacten

Tijdig grenzen stellen en hieraan vasthouden kan veel problemen voorkomen in relatie met klanten en/of collega’s.

Het moment van aangeven van grenzen kan spannend zijn.

Deze training helpt de medewerker hier anders naar te kijken en ook anders mee om te gaan door o.a.:

  • tijdig verwachtingen over en weer helder maken
  • ruis hieromtrent reduceren en daardoor ook de weerstand
  • verschillen benoemen maar richten op het gezamenlijk belang
  • vasthouden aan de afgesproken grenzen
  • afspraken maken met de klant over het verdere verloop van de communicatie

Duur: Afhankelijk van de problematiek

Nieuw onderwerp: Communicatie in coronatijd.

Hoe ben ik duidelijk en voorkom ik discussie.

Korte training waarin men leert klantvriendelijk duidelijk te zijn en niet in discussie te gaan over coronamaatregelen. Korte contactmomenten optimaal en doeltreffend benutten.

Goed toepasbaar voor o.a. zorg, onderwijs en horeca

Duur: 1 dagdeel

Opdrachtgevers

  • Zorgorganisaties
  • Gemeentes
  • Onderwijs
  • Commerciële bedrijven
  • Semi overheid
  • Recreatie en horeca
214

Project afgerond

8990

Aantal cursisten

Ervaringen van Janneke

  • Onderwijs: 1977- 1989
  • Acteur: 10 jaar
  • Regie: 20 jaar
  • Ondernemer: 1999 tot heden

Ervaringen van cursisten

  • Praktisch en doortastend
  • Laagdrempelige aanpak zorgt voor zelfreflectie met humor
  • Plezierig en enthousiast met lef
  • Jawis zorgt voor gretige leersfeer
  • Lekker Fries, geeft vertrouwde sfeer
  • “Het kan niet fout want ik leer”
  • Tijdens het rollenspel vergeet men dat het een spel was: ”Ik werd er in getrokken”

Ervaringen van opdrachtgevers

  • Altijd opbouwend
  • Korte lijnen, snelle terugkoppeling
  • Afwisselende leuke trainingen
  • Medewerkers voelen zich veilig, mogen zichzelf zijn
  • Medewerkers zijn enthousiast geworden en gaan het uitproberen
  • De medewerkers hadden geen of weinig drempels voor het rollenspel
  • Jawis is goed op de hoogte van het type klanten en de problematiek die wij tegenkomen